جمعه 7 ارديبهشت 1403
    پيام وزير ارشاد به هفتمين جشنواره تجسمي فجر بازگشت

    پيام وزير ارشاد به هفتمين جشنواره تجسمي فجر

    هنرهای تجسمی نقش خود را در دیپلماسی فرهنگی و گفت و گوی ملت ها ایفا کند

     وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر پیام داد.

    به گزارش روابط عمومی هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، در پیام علی جنتی به هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر آمده است: ریشه های تاریخی هنر در ایران زمین، به ویژه هنرهای تجسمی، بر هیچ کس پوشیده نیست. این هنرها سده ها را پشت سر نهاده و در مهد فرهنگ و هنر بالیده و نمونه های منحصر به فردی را بر جای نهاده و در دوره معاصر به خوبی با هنر مدرن تلفیق شده اند و در مسیر بالندگی هر روز چشمه و  کرشمه ای نو می آفرینند.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه پیام خود آورده است:  امروز ظرفيت های کم نظیر هنرهاي تجسمي بیش از پیش در نمايشگاهها و جشنواره‌هاي متعدد و متنوع تجلي یافته است و با پیشینه فرهنگي بومي، تحولات هنر معاصر جهان را نيز ديده باني مي كند تا هنر، با رنگ و بوي ايراني زبان جهاني پيدا كند.

    بخش مهمی از ظرفیت بالقوه اقتصاد هنر در این گروه از هنرها نهفته است و درصورتی که به فعلیت برسد ارزش افزوده آن رونق اقتصادی را در این عرصه رقم خواهد زد. پس ضروری است كه گالري‌ها و موزه‌هاي معتبر، بيش از گذشته ميزبان آثار هنرمندان ايراني شوند و با حضور فعال در عرصه بین المللی نقش بایسته خود را در ديپلماسي فرهنگي و گفت و گوي ملت ها و كشورها ایفا نمایند.

    در ادامه این پیام آمده است: جشنواره هنرهای تجسمی فجر در گام هفتم با رویکردی متفاوت از دوره های گذشته و در تعامل با انجمن ها و نهادهای هنری، بخش مهمی از داشته های حرفه ای نسل های مختلف را در گرایش های گوناگون به نمایش می گذارد و با نگاهی فراگیر منتخبی از آثار هنری متنوع را از نظر فرم، تکنیک و محتوا برای مخاطبان گزینشگر امروز ارائه می کند.

    در جشنواره امسال هنر انقلاب اسلامي و دفاع مقدس به عنوان دو جريان اصلی پدیدآوری در این چند دهه حضور پررنگی دارد و نقش هنر را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ودفاع مقدس یادآوری می کند.

    تاکید جشنواره هفتم به نمايش آثاری با موضوع پيامبر رحمت، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و آثاري كه خشونت را نفي مي كند و صلح و دوستي را فرياد مي زند بیانگر آن است که زبان هنر گویاترین و برترين زبان گفت و گو و زمینه ساز دوستي ملت هاست.

    جنتی در پایان این پیام نوشته است: از همراهي هنرمندان گرانقدر و مشاركت انجمن ها و نهادهاي هنري و تلاش همكارانم در معاونت امور هنری در برگزاري هفتمين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر سپاسگزارم و اميدوارم با تقويت بنیان های تعامل و مشاركت در برپایی رویدادهای هنری، روزهاي زیباتر، امیدبخش تر و روشن تری را فراروی  هنرهاي تجسمي شاهد باشيم.

    هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با بیش از یکهزار اثر در رشته های خوشنویسی، نگارگری، مجسمه سازی، سفال و سرامیک هنری، پوستر، کاریکاتور ، عکاسی و تصویرگری 14 بهمن ماه ساعت 18(6عصر) در موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز شد.

    نمایشگاه بخش انقلاب و ایثار و شهادت نیز از برنامه های هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر است که با 22 عکس انقلاب، 30 نقاشی انقلاب و 37 اثر نقاشی و تصویرگری با موضوع ایثار و شهادت در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شده است.

    نمایشگاه پیامبر مهربانی از برنامه های هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز امروز؛ یکشنبه 19 بهمن ماه ساعت 16(4بعد از ظهر) در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

    روابط عمومی 
    هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر


    تاريخ خبر:  1393/11/19